9 Aralık 2013 Pazartesi

Renault Clio Symbol Tarihçesi ve Özelikleri


1999 yılında reno clionun kasa değiştirmesiyle beraber hatcback modeline ek olarak clio symbol adıyla aynı kasasının sedan modeli satışa çıktı.2000, 2001, 2002 modelleri olan bu kasanın sadece 1.4 benzinli motor versiyonu var.Bu motordan 8V ve 16V olmak üzere iki seçenek kullanıcıya sunulmuş.Clio symbolün olumsuz yanları ; tavanın arka koltuktakileri rahatsız edici yakınlıkta olması ve ön cam otomatik düğmelerinin teypin altında bulunması diyebiliriz.Cam otomatik düğmelerini bazı versiyonlarda ön kapıdaki hoparlörün üstüne yerleştirilmesi yeterli bir değişiklik olmamış diyebiliriz.1000 kg civarında olan bu araç 1.4 motor seçeneği sunan emsallerine göre yakıt konusunda daha ekonomik.Yerden yüksek olması 2000 yılında üretimi duran Toros kullanıcılarının ilgisi çekebilir.


2002 yılının sonuna doğru Renault hem clio modelinde hem de onun sedan versiyonu olan symbol modelinde dış tasarım ve motor seçeneği olarak bazı değişiklere gitti.Ön ve arka tamponda plastik ve siyah renkli çubuk diye tabir ettiğimiz eklenti ile yeni bir tasarım ile karşımıza çıkan clio, ön cama doğru uzattığı ve karartma yapılmış gibi gözüken farlarıyla piyasaya çıktı.Renault bu kasada 1.5 dci dizel motor seçeneğini ek olarak versiyonlarına ekledi.İç tasarımda ise sadece hafif tasarım değişiklerine gidildi.


2006 da clio 3 modelinin çıkmasıyla Renault aynı modele sedan kasa üretmek yerine clio ile symbol ismini birbirinden ayırmak için symbolün kasasını değiştirmedi ve aynı kasada siyah çubukları kaldırarak tamponların tamamen gövde rengine çevirdi ve bizim bu kasanın makyajlı kasa olarak tabir edilmesine neden oldu.İç tasarım olarak gözle görülür bir değişiklik yok.




2008 sonunda ise Renault artık symbolü clio adı altından çıkardı ve direkt piyasaya symbol olarak tanıttı.Tamamen değişik bir dış ve iç tasarımla piyasaya çıkan yeni symbol 1.2 ve 1.4 benzinli ve 1.5 Dci motor çeşitleriyle satışa sunuldu.Özelikle filo araç kiralama hizmetlerinin patlama yaptığı döneme denk  gelen bu symbol modeli filo şirketlerinin en çok satın aldığı modellerden biri diyebiliriz.Son yıllarda ise genellikle yol güzergahının ters yönünde bizi izleyen bu araç radar aracı olarak da bilinir.Araçta konforuna düşkün kullanıcısını memnun eden en önemli özellik ise cam otomatik düğmelerinin kapıya alınması ve elin rahat ulaşabileceği bir yerde olması.




2013 yılında ise Renault yurdışında Dacia olarak satılan bir modeli Türkiye'ye symbol adı altında sattı.Dizel versiyonunda sehir dışı 2.9 yakıt tüketimi ile en az sedan dizel araç olarak yine firmaların ilgisini üzerinde tuttu.Dacia modeli kasası olduğu için eski symbolden tamamen değişik olan 2013 symbol daha oturaklı ve daha geniş duran yapısıyla dış tasarımda kullanıcının ilgisini çekiyor.İç tasarımda ise özellikle plastik kalitesinin dacia olması kullanıcıyı rahatsız eden bir  özellik.Renault Symbol 2013 modelin en kısa zamanda test sürüş videosu ile siz takipçilerime daha iyi bir bilgilendirme sağlayacağız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder